- Úvod
- ECOVER
Belgickou firmu ECOVER asi není třeba představovat.
Produkty ekologické drogerie se značkou Ecover se prodávají po celém světě. Když jsme uvažovali jaké produkty prodávat, byl Ecover logicky volbou č. 1.
Dnes již existuje více značek ekologické drogerie ale nebylo tomu tak vždy. Historie této značky sahá ale skoro 40 let zpátky. Byly to doby, kdy skoro žádná ekologická drogerie neexistovala a všechny čistící prostředky připomínaly spíše chemikálie s kterými se muselo pracovat v ochranných rukavicích.
Ecover byl např. první firmou, která uvedla na trh tablety do myčky bez fosfátů. A to je už opravdu hodně dávno. Například v ČR byly fosfáty v tabletách do myčky zakázané v roce 2017 ! A to je i dnes stále povolen obsah fosfátů do 5% jako v pracích prostředcích.
Za těch skoro 40 let se spousta věcí povedla a něco také nepovedlo. Hlavní milníky vývoje najdete přehledně na https://www.ecover.com/timeline/
Dnes většina z vás dokáže jmenovat i jiné značky a lze tak porovnávat co se komu povedlo lépe. Já bych vyzvedl celkovou myšlenku Ecover, která je patrná z toho, že nejen produkty ale už od počátku výstavba továren, v které se produkty budou vyrábět, byla ekologická. Dřevěné stavby, dostatek denního světla, střecha pokrytá rostlinami chladí nebo je využita jako skleník pro pěstování zeleniny, využívá se dešťová voda či podporuje ekologické chování zaměstnanců.
To jsou věci, které se nedají udělat ze dne na den. Je to v myšlení lidí už před mnoha lety.
Dnes je hlavním cílem snížení podílu plastů a současně běží několik řešení.
Ecover již vyrábí obaly např. z plastů sebraných v moři, s přidáním rostlinné složky, nebo s použitím 100% použitých plastů. Cílem je omezit spotřebu plastů a současně likvidovat odpady.
Ke snížení odpadů směřuje i další aktivita - koncentrované složení. V běžné 1,5 litrové nádobě pracího prostředku dnes můžete mít prací prostředek na 15 praní nebo i 42 praní. Dříve by byly potřeba 3 takové nádoby, dnes stačí jedna. Je to nejen méně odpadu ale vejde se více na paletu a přeprava je levnější. Je to výhoda i pro spotřebitele - nemusíte častěji chodit nakupovat, méně odpadu a cena je také lepší ! Když se ale podíváte na prodejce ekologické drogerie, většina z nich údaje o počtu praní neuvádí...
Jak jsem uvedl na začátku, Ecover se prodává všude a jak víme, není zrovna ekologické vozit ho přes půlku planety. V tomto směru jste možná zaznamenali zajímavé spojení, kdy Ecover koupil firmu Method, která byla úspěšná v USA ale skoro neznámá v Evropě.
Společně došlo k postavení nejekologičtější stavby nové továrny, kde se společně vyrábí produkty obou značek. Velmi doporučuji shlédnout tyto stránky: https://methodhome.com/beyond-the-bottle/soap-factory/ kde se dozvíte jak vypadá moderní ekologická továrna.
Spojení těchto značek znamená výhodu i pro Method, který se dnes naopak vyrábí v Evropě a tak se k vám mohou dostat velmi originální ekologické produkty bez dlouhého cestování po planetě.